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Operating Room
アメリカンROプレイヤーの徒然。 日本語は英文の下にあります。 コメント歓迎 NO Ads plz
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間 黒男

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Cancelling Motion Delay For Occult Impaction


Hey y'all! I've been a lil bit lazy on updating the blog, but I'm back. Meanwhile, I've been working up my monk avi a bit. Forget about Temporal PT hunting thing, cuz I've been waiting around in southern Prontera, but it seems like no one will pick me up, so far. Anyway, so I was doing the good ol'e solo, again. Look at the pic above, I'm mean, no kiddin' right?
While I'm at Turtle Island Dungeon, I've heard about "Cancelling Motion Delay". Well, may be most of you already know, but just for some that doesn't know about what the heck I'm talkin' about, lemme ask you a question. Did you notice when you use Occult Impaction couple times in a row, some time the second Occult Impaction seems like occuring without casting time? Well, that's what I'm talkin' about. Let me explain a lil bit farther in detail. What's happening is, Usually when you cast a spell for Occult Impaction, once the attack is over, there is a short time called "motion delay", it looks like character is posing or freezing. (Almost every skill have this freezing moments.)
When you are at this "posing stage", you can not cast another spell until the delay time is over. However, you can avoid this "delay" by a lil trick. For instance, you can cast Spirit Balls even when you are at this "posing stage".
The trick is very hard to explain, but lemme give it a try.
There are prolly more ways and prolly better way to do this, but well, the one I'm gonna write is the one I found myself easier.
The positioning of the Monster is critical. (Until you get used to it.) First Try This:
x x x
○ x ▲
x x x

x=space
○=self
▲=enemy

This positioning is easily done by using Spirit Spheres Absorption on the enemy monster you want to target. (the turtle for this case)Enemy will walk towad to you but gives one space between you and him, usually. (Some time it doesnt, then you need to walk away exactly one space from the enemy.)

After achieving this positioning.
1: Punch Function key for Occult Impaction. (left hand)
2: Get your mouse cursor over to the target.
3: Click it to release Occult Impaction. (right hand)
4: Quickly click the monster or the space that lies between you and the monster. (This is critical point. If you click it after your "casting time is over", its' too late! Depends on DEX status, but for Dex 50 Monk, as soon as you release the Occult Impaction, click the space.)
5: punch function key for the second occult Impaction. (lefthand) quickly as well.
6:Release the secon Occult Impaction.
7:Cast Summon Spirit Spheres.

For those of you who have done a lil bit of music lesson, here is a lil help I draw. (R=Right hand movements, L=Left hand movements) Remember, this rhythm may be changed due to one's dex status. (But for Dex 50 (with blessing), this rhythm prolly works...)
rofeb3-hakkei.jpg


Another hint. It's prolly hard for you at the first time. So, let's separate the stages. Until you get to used to "Cancelling and casting the second spell", just try to focus on cancelling delays alone. Try just to click another place right after releasing Occult Impaction, and see if your avi moves without posing. Once you are able to do this, try recasting right after.
Try Occult Impaction-Regular Attack (clicking the monster), for another practice. If your avi is attacking without posing after Occult Impaction, then you've got it!

Here is me practicing and succeeded in doing the "Occult Impaction-Regular Attack (triple attack this time)-Occult Impaction.
rofeb3-1.jpg

The yellow damage 777 shows my triple fist attack. Damage on right hand corner shows the damage of Occult Impaction skill. It's not a very clear picture, but I guess it can only done by showing in movie file or somethin'.

rofeb3-3.jpg

After the practice, my avi is now at 40%!
60% more to go, yay baby, whoa!! .... (right!)





長くなったので日本語は下に。


ブログをちょっとサボりました管理人です、こんにちわ。
モンクはサボらずやっております。 えー、臨時PTを探すたびは、はかなく終了を迎えてしまいました。(ぉぃ  というのも、3日間くらい 勇気を出して、落ちて見たのですが、これがまた 中々拾われません。 そんなわけで、今日もいつものソロの旅!
うっ! 緑亀ズめ、ソロ人間に見せ付けるかのような見事なPTプレイ!(ぇ
俺が叩くモンスターに四方八方からヒールがとんできます!(ポーションピッチャーかもしれません。) どちらにしろ、俺のヒールLv10よりも高いヒール率です!(ナニ! やっぱりこれは、アコライト職、聖職としてむかっとしますね!

さて、なにやら、噂をききましたよ! キャンセルハッケイという。。。 えー、これは最初俺は、ハッケイをキャンセルすんのかと思っていて、キャンセルしたら倒せないじゃン!('A`) ってなっていたのですが、どうやら、このキャンセルは正確には"モーションディレイ”をキャンセルすると言う意味らしく。。。 (すいません、知らなかったけど98なんです!)モーションディレイを知らないヒトのために、簡単に。 まず、ハッケイスキルをつかうと、キャラクターが”かめはめ波ポーズ”をしますよね? でちょこっとの間そのポーズのままでいる時間、これをモーションディレイといいます。 この間、次のハッケイを詠唱できなかったり、歩き出すまでに時間がかかったり、となるわけですが。 これをちょっとしたトリックで、動けるようになるということをするのが、キャンセルハッケイです。

これを言葉で説明するのは、俺の日本語力じゃ到底足りないと思うのですが、一応 チャンレンジをしてみます。 まず、自分がやってみて、やりやすかった方法を、 もちろんこれ以外にも多分沢山そして、やりやすいやり方などもあるのでしょうが、自分がモンクテンプレートを読んで、ヒトに聞いて、やってみたなかで、やりやすい方法を纏めて見ました。

まず、モンスターと自分の位置。 これ、慣れてるヒトには無関係なきがします。でも、まず 初心者さんには、こういうポジションが見えやすく、やりやすいかと思うので。

x x x
○ x ▲
x x x

x=スペース (空きマス)
○=自分
▲=敵

亀さんの場合、自分の横の列にいる敵を気奪すると 大体このいちまで敵がよってきてくれます。 (たいてい、1マス分くらいあけたところでとまってそっから、攻撃してくる) でも、時々、このマスあけないでよってくる時もあるので、そう言う場合は自分が1マス分うごきましょう。 (慣れれば、気奪とかしなくても最初からハッケイでその位置まで自分が歩いて行きます。ハッケイの射程距離は2マス位だと思われます。)

ポジションが整ったら:
1:ハッケイのショトカを押す。(ファンクションキー) (左手)
2:マウスカーソルを敵の上にもってくる。 (右手)
3:ハッケイ実行をする。左クリック (右手)
4:左クリック直後、モンスターを又は、できるなら1マス開いてるスペースをクリックする。 (ハッケイ詠唱バーが終わってしまう頃だと遅いです)このタイミングはDEXに関係してくるので、こまかなタイミングまではいえませんが、DEX50(ブレス込み)で、第一ハッケイクリック直後にはクリックしてます。
5:手早く2回目のハッケイ準備(左手ファンクションキーを押す)
6:手早く2回目ハッケイの実行(右手クリック)
7:2回、気功する。(オプションで)

楽器を習った事のある人、楽譜が読める人にむけて、自分なりのリズム表をかいてみました。 でも、あくまでもこれは、俺が体感するリズムであり、DEX50のモンクでの場合なので、あまり役に立たないかもです。
rofeb3-hakkei.jpg


練習として、最初からダブルハッケイをやるのではなく、まずはモーションディレイキャンセルだけに重点をおきましょう。
最初は、第一ハッケイの後に、自分のキャラクターがバビューンと別の位置に動けるように練習してください。 ハッケイの後にかめはめ波ポーズで固まらずに、シャーっと別方向に動けていれば、"モーションディレイキャンセル”だけの部分はできています。 もひとつ練習法。
第一ハッケイの後にすばやくモンスターをクリックし撲る。
自分のキャラが”かめはめ波”ポーズで固まらずに、ハッケイー撲るという動きが、できていれば、ディレイキャンセルはできています!
撲るタイミングをもすこし手早くして+第二ハッケイ実行クリックをわりこませられたら、ハッケイーハッケイができています。

管理人のハッケイー3段(撲り)ーハッケイができたところの写真ですが、これ、SSにとるのは無理な気がします。 動画じゃないと表現できないなぁと思いましたが、一応乗せて見る。
rofeb3-1.jpg

黄色い文字で777とでてるのが、”スロットで大当たり!!!”というわけではなく、3段のダメージです。 右下の4桁のダメージが2回目のハッケイのダメージです。 これ、人前でうまいタイミングでハッケイー3段ーハッケイになると、ちょっと嬉しいかもしれない。 でも管理人がそうしてる場合、実は、"ハッケイーハッケイ”をしようとして、ミスってるという事なので、見かけたら、こっそり ニヨニヨ(゚∀゚) しましょう。

rofeb3-3.jpg

練習が終わって見れば、やっと40%到達しました!
残り60%、オーラがみえてきたー!(なーんてね。。。)
まだまだ60Mだっけか、なかなか近づきません。 orz




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/ 2006/02/05(Sun)18:58 /
/ Daily Junks [RO] / trackback:0 / comment:3 /
Congrats!! / Operating Room / A lil bit o' updates
弓系のDSのキャンセルは簡単なんだけどねぃw
@は魔法職ばっかだからよく知りません=w=
残り60Mがんば♪
/ ちん URL #- [Edit] / 2006/02/05 07:15 /
DSキャンセルは難しいと思いますが・・

ホーリーライトが一番楽だとおもいます。
8割ぐらいの詠唱バーのときにもう一度HLで楽々キャンセルできる!
/ とあるスナ URL #SFo5/nok [Edit] / 2006/02/05 08:41 /
キャンセルはなんにしろ 難しい!(ぉぃと思ってる管理人です。
TO:ちん㌧
残り60Mだねぇ。 頑張るよー。

TO:スナ㌧
俺もDSキャンセルは 知らないけど難しいと思う。 特にDEXがガンガンにあがってて詠唱のワッカすら見えないんじゃ、移動クリックする暇ないように思えるなぁ。
とりあえず、モンクでよかったと思ってます(ぇ
さらにDEX50でよかったよ。。。もうちょっとあがってると、多分 できなくて マウス投げ飛ばしてるかもしれない。。。 (ヒー!
/ 黒 URL #- [Edit] / 2006/02/05 10:54 /










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